تحصیل 20 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: از اقدامات مهمی که توسط 5 دانشجوی فنی مهندسی دانشگاه پیام نور اراک انجام شده ساخت بزرگترین پل ماکارونی جهان با وزن 57 کیلوگرم و طول 6.3 متر است.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، هادی غفاری رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در نشست مطبوعاتی که در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در سال 1368 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تنها دانشگاه باز و ارائه کننده آموزش نیمه حضوری تشکیل شد.

 

وی افزود: 30 درصد از دانشجویان کشور دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در کشور فعال است. حدود 25 درصد از دانشجویان کل کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در هشت کشور شعبه داشته و از 50 کشور دنیا دانشجویانی در این دانشگاه تحصیل می کنند. همچنین بیش از سه هزار عضو هیات علمی به صورت نیمه وقت در واحدهای پیام نور کشور مشغول تدریس هستند.

 

رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در خصوص دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: دانشگاه پیام نور استان مرکزی 13 مرکز و واحد آموزشی دارد و 32 هزار نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، همچنین 110 عضو هیات علمی به صورت تمام وقت در واحدهای پیام نور این استان تدریس می‌کنند.

 

وی افزود: از مجموع دانشجویان این دانشگاه 22 هزار نفر در رشته‌های انسانی با 276 رشته گرایش، چهار هزار نفر در رشته علوم پایه در قالب 85 رشته گرایش و 6 هزار نفر در 82 رشته گرایش فنی مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی در خصوص افتخارات این دانشگاه گفت: از افتخارات دانشگاه پیام نور استان مرکزی این است که تنها دانشگاهی است که دارای مدرکISO 9001 است و سیستم مدیریت کیفیت در آن مستقر شده که این نشان از حفظ کیفیت و ارتقای خدمت رسانی است، همچنین فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه پیام نور که از بین 877 مجله علمی پژوهشی و علمی ترویجی رتبه چهارم ضریب تاثیر را اخذ کرده، در بین کلیه مجلات اقتصادی کشور رتبه اول ضریب تاثیر را گرفته است.

 

وی با اشاره به ساخت بزرگترین پل ماکارونی جهان در دانشگاه پیام نور اراک اظهار کرد: تعداد المانهای ماکارونی استفاده شده در این سازه 56 هزار قطعه است که 10 ماه کار برده است و 80 میلیون ریال هم برای ساخت آن هزینه شده است.

 

غفاری از برگزاری سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نوراستان مرکزی با هدف افزایش انگیزه و خودباوری دانشجویان از پنجم تا هفتم اسفند ماه در دانشگاه پیام نور واحد اراک خبر داد و گفت: جشنواره‌های قبلی تولیدات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش با 360 اثر و دلیجان با 388 اثر برگزار شد و امسال در دانشگاه پیام نور اراک در دو حوزه فرهنگی و علمی برگزار می‌شود.

 

غفاری در خصوص اختراعات دانشجویان این دانشگاه گفت: اختراعات زیادی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور استان انجام گرفته است که از جمله آنها می‌توان به اختراع بالش هوشمند توسط دانشجویان پیام نور واحد کمیجان، سیم خاردار هوشمند، ربات شیشه شوی، جستجوگر اشیا برای نابینایان، کمربند اکسیژن اضطراری، انواع ربات ها و همینطور داروی ضد انگلی که در انگلستان ثبت بین‌المللی شد اشاره کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:52 | نویسنده : میثم اله وردی |